تفاوت سیستم بچینگ پلانت‌ ها در چیست؟

همان طور که می دانید یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین مصالح در ساخت سازه‌ها در اندازه‌های متفاوت بتن است. دستگاه بچینگ پلانت یکی از ابزارهای تولید بتن در همان محل احداث سازه های بزرگ و کوچک می باشد. بسیاری از کارفرمایان در ساخت پروژه های عظیم و بزرگ مانند پل سازی، سد سازی و برج سازی برای تهیه بتن‌ ایت دستگاه را استفاده می کنند زیرا با انتقال بتن از کارخانه بتن به محل احداث پروژه هزینه بسیار زیادی دارد.این دستگاه بسیار کارآمد و با قابلیت بالا می باشد. ما در این مقاله در مورد  تفاوت‌هایی میان سیستم های بچینگ پلانت سخن می‌گوییم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. شما میتوانید برای خرید بچینگ پلانت با مجموعه نوید صنعت بتن تماس بگیرید.

تفاوت سیستم بچینگ پلانت‌ ها در چیست؟

تفاوت سیستم های  بچینگ پلانت ها چیست؟

بچینگ پلانت انواع مختلفی از جمله بچینگ پلانت طرح ماشین، بچینگ پلانت طرح لیبهر و بچینگ پلانت طرح راه ماشین دارد که این مدل های بچینگ تفاوت هایی باهم دارند که شامل:

تفاوت از نظر جابه جایی و حمل بتن

دستگاه‌های بچینگ پلانت از نظر این که بتوانید به راحتی آنها را حمل کرد  با همدیگر متفاوت هستند. در حالت کلی به بچینگ پلانت‌هایی که قابلیت جابجایی دارند  به اصطلاح بچینگ موبایل گفته می شود. در حالی که بچینگ‌های ثابت قابلیت حمل ندارند یا پروسه زمانبری می باشد.

تفاوت در نوع بارگیری مصالح

دستگاه بچینگ پلانت از نظر اینکه دستگاه بتواند به بارگیری یا تولید مسائل بپردازد، تفاوت اساسی با هم دارند. به عنوان مثال در دستگاه‌ بچینگ لایناربین بارگیری از یک سری مخزن‌های که از جنس فلز می باشند به کار برده می شود که مصالح بر روی یک نوار نقاله به صورت جمعی وزن می شود. در حالی که در دستگاه‌های بچینگ دراکلاین با استفاده از یک سیم بکسل به وسیله پرتاب، مصالح را پشت دستگاه بچینگ جمع می کند و عملیات وزن گیری هم در باکت‌های بالابرنده صورت می گیرد.

تفاوت از نظر میکسر

یکی از تفاوت های انواع بچینگ پلانت ها، نوع میکسر آن ها می باشد. میکسر تویین شفت، تک شفت، پن میکسر و میکسر کانتینیوز همگی جزو میکسر های بچینگ پلانت می باشند که هر کدام از آن ها مزیت های خاصی دارند.

تفاوت در کیفیت بتن ها 

بسیاری از پروژه های بزرگ نیاز به بتن با کیفیت دارند به همین خاطر باید یک دستگاه بچینگ پلانت مناسب خریداری کنند که بتوانند به راحتی بتن های با کیفیت تولید کنند. 

تفاوت در نوع تولید بتن

تفاوت در نوع تولید بتن

بتن‌ها به صورت‌ تر یا به صورت خشک تولید می شوند. در حقیقت دستگاه‌هایی را که بتن خشک تولید کنند را بچینگ خشک و بچینگ هایی را که به تولید بتن تر می‌پردازد را بچینگ تر می‌گویند. در دستگاه‌های بچینگ خشک میکسری وجود ندارد و مواد مورد نیاز آن به صورت خشک به داخل کامیون های میکسر ریخته میشود. در حالی که در بچینگ‌های تر اصولا از یکسری میکسرهای خاص استفاده می‌شود. کیفیت بتن هایی که با این مدل از دستگاه تولید می‌شوند خیلی بهتراز بتن خشک می باشد. 

تفاوت بچینگ پلانت از نظر انتقال مصالح به داخل میکسرها چگونه میباشد؟

به طور کلی برای انتقال مواد اولیه به داخل میکسرها روش‌های متفاوتی است که یکی از آنها روش باکتی می باشد. در این روش، مصالح بعد از این که وزن شده اند به وسیله یک باکت که یک مخزن فلزی می باشد به داخل میکسرها انتقال پیدا می‌کند. اصولا از یک یا دو عدد سیم بکسل که به دور تا دور یک  وینچ پیچیده می شود برای بالا بردن مصالح به کار برده می‌شود. این روش ایمنی بسیار پایینی دارد. نوار نقاله یکی دیگر از روش های انتقال مصالح به داخل میکسر ها است. تمامی مصالح به وسیله یک نوار نقاله شیب دار به داخل میکسر ها ریخته می شود.