طرز کار بچینگ پلانت

بسیاری از افراد در پروژه های بزرگ برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان ، برای تولید بتن از دستگاهی به نام بچینگ پلانت می باشد. بچینگ پلانت انواع مختلفی دارد که طرز کار هر کدام از آن ها تقریبا با هم یکی می باشد البته این نکته را در نظر بگیرید که اپراتور که استخدام میکنید علاوه بر این کار ها، باید نکات بسیار مهمی در این باره بداند. ما در ادامه طرز کار بچینگ پلانت برای شما عزیزان گفته ایم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. شما میتوانید برای خرید بچینگ پلانت با مجموعه نوید صنعت بتن تماس بگیرید.

نحوه کار کلی دستگاه بچینگ پلانت

نحوه کار کلی دستگاه بچینگ پلانت به این صورت می باشد که تمامی متریال های مورد نیاز که در ساخت بتن وجود دارد باید به صورت جداگانه وزن گیری شود و به ترتیب به داخل میکسر دستگاه بچینگ تخلیه شود و پس از مدتی این مواد به بتن تبدیل می شود و شما میتوانید از این بتن های تولید شده در ساخت و ساز های خود استفاده کنید.

کارهای مهم قبل از شروع شدن عملیات بتن 

شما قبل از شروع شدن عملیات تولید بتن باید اقداماتی را انجام دهید. بهتر است قبل از شروع دستگاه بچینگ افراد غیر متخصص را از محل مورد نظر دور کنید. قبل از شروع شدن دستگاه بتن میتوانید میکسر مورد نظر را روشن کنید و موتور نوار نقاله را باید روشن کنید تا در طول انجام عملیات، نوار نقاله روشن باشد و کار کند. 

 قدم بعدی که باید انجام بدهیم خالی نمودن کلیه باسکول های دستگاه بچینگ است که یک شرط بسیار مهم دارد علی خصوص زمانیکه قصد استارت دستگاه به صورت اتوماتیک را داشته باشید که معمولا در صورت خالی نبودن باسکول ها  دستگاه وارد حالت اتوماتیک نمی شود به همین خاطر باید حتما آن ها چک کنید.

بارگیری متریال مصالح

همان طور که میدانید بارگیری مصالح ساختمانی قبل تولید بتن یکی مهم ترین کار ها می باشد. شما باید تمامی مصالح ساختمانی از جمله بادامی، نخودی، ماسه و.... به صورت کلی بر روی نوار نقاله توزین می شوند. البته در سیستم های قدیمی تر سرعت انجام کار بسیار پایین تر می باشد.

متریال بعدی سیمان یا پودر پوزولان است معمولا این دو را نیز می توانید به صورت تجمعی در داخل یک باسکول وزن گیری کرد یا باسکول های جداگانه جهت وزن گیری آن ها در نظر گرفت که معمولا دستگاه بچینگ ها فقط از یک باسکول سیمان استفاده می کند و در صورت نیاز میتوانید سفارش بدهید. شما میتوانید برای خرید بچینگ پلانت با مجموعه ما تماس بگیرید.