انواع نوار نقاله

از اسکرو کانوایر در  بچینگ پلانت برای انتقال سیمان از سیلوها به باسکول و بعد از وزن گیری باسکول به میکسر  استفاده میکنند. قطر هر نوار نقاله 6 و 8 و 10 می باشد و این قطر بر اساس مقدار سیمان مورد نیاز در هر بچینگ پلانت ساخته می شود. شما میتوانید برای خرید بچینگ پلانت و نوار نقاله با مجموعه نوید صنعت بتن تماس بگیرید.

انواع نوار نقاله

کاربرد نوار نقاله در بچینگ پلانت

نوار نقاله از یک شاسی که بر روی آن تعدادی رولیک با فاصله و زاویه معین از همدیگر قرار می گیرند تشکیل می شود که بر روی این رولیک ها نوار یا تسمه قرار میگیرد. کاربرد این نوار نقاله در بالا بردن مصالح ساختمانی بکار میرود یکی از کاربرد های مهم این دستگاه در بچینگ پلانت می باشد در حقیقت شما برای مخلوط کردن مصالح ساختمانی نیاز به یک یا چند نوار نقاله دارید. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با مجموعه نوید صنعت بتن تماس بگیرید.

نوار نقاله بچینگ لایناربین

همان طور که میدانید بچینگ پلانت انواع مختلفی دارد یکی از مدل های این دستگاه، بچینگ پلانت طرح لایناربین می باشد. نوار نقاله بچینگ پلانت لایناربین متفاوت تر از بقیه نوار نقاله ها می باشد. 

استفاده از نوار نقاله برای انتقال مصالح ساختمانی به میکسر

مصالح ساختمانی پس از انجام وزن گیری در  بچینگ پلانت و استارت تسمه نقاله مصالح، به صورت مستقیم وارد میکسر و یا مخزن ذخیره بالای میکسر می شود، به همین خاطر یکی از کاربرد های نوار نقاله انتقال مصالح ساختمانی می باشد و از طرف دیگر هم بعد از تولید بتن، تمامی بتن های تولید شده توسط نوار نقاله به محل تخلیه انتقال داده می شود.

اجزای نوار نقاله

نوار نقاله اجزای مختلفی دارد که شامل:

اجزای نوار نقاله

رولیک

 اصلی ترین بخش های نوار نقاله، رولیک های آن هستند که نوع  آن با توجه به طول نوار و مقدار وزن آن، انتخاب می شود. رولیک ها با قطر و طول مختلف تولید می شوند و قسمت انتهایی دو سر این نقاله ها به صورت پیچ ساخته می شوند و بعد از قرار گرفتن در محل نصب توسط مهره در جای خود محکم می گردند.

درام

درام ها معمولا به شکل استوانه ای بوده است و سطح مقطعی بالا و پایین آن بسته خواهد بود. در درام یک شفت عبور می کند که در هنگام نصب بر روی نوار نقاله این دو شفت را که در دوسر درام قرار دارند به هم دیگر وصل می کنند. 

الکتروگیربکس

از اجزای تشکیل دهنده نوار نقاله میتوان به الکتروگیربکس نیز اشاره کرد. در حالت کلی الکتروگیربکس نقش نیروی محرک را دارد و بر اساس طول نوار ماکزیمم باری که قرار می باشد توسط نوار انتقال پیدا کند انتخاب می شود.

سرعت نوار نقاله

قبل از تولید ساخت نوار نقاله، باید رولیک، اندازه درام و موتور نوار نقاله محاسبان شود که همین موضوع باعث انتخاب درست نوار نقاله می شود. شما میتوانید برای خرید نوار نقاله و بچینگ پلانت با کارشناسان مجموعه نوید صنعت بتن تماس بگیرید.